Trzeci wymiar zdobyty

Zeskanowaliśmy Wolontariusza, porównaliśmy oryginalne eksponaty z ich kopiami 3D, przenieśliśmy się na chwilę do cyfrowej rzeczywistości trójwymiarowej, a wszystko w trakcie kolejnego warsztatu z serii “Ścieżki 3Dostępu”. Jednak najważniejsza była burza mózgów, z udziałem muzealników, wolontariuszy, praktykantów oraz pracowników naukowych Wydziału Architektury Politechniki Białostockiej i studentów. Przez dwa dni krok po kroku zastanawialiśmy, jak najlepiej wykorzystywać nowoczesne technologie, by opowiadać o przeszłości. Przewodnicy na tym etapie – Zuzanna Stańska z Moiseum oraz Piotr Idziak z Małopolskiego Instytutu Kultury – przeprowadzili nas krok po kroku przez cały proces: od przeglądu nowinek techno-muzealnych, przez analizę naszych pomysłów, “portret pamięciowy” potencjalnego odbiorcy, budowanie historii i ich odniesień do naszego świata, aż po konkretne zastosowania w edukacji czy wystawiennictwie. Nie chcemy bowiem stworzyć kolejnych gadżetów, ale zbudować narzędzia, które użytkownikom pozwolą czerpać frajdę ze spotkania z muzeum i historiami, które opowiada.

BeFunky_Chromatic_1.jpg

Zdjęcie: Mirosław Myszkiewicz, MWB