Rodzinne weekendy. Cykl zajęć (luty-czerwiec 2020 r.)

Powiększ obraz

Serdecznie zapraszamy na cykl zajęć „Rodzinnych Weekendów”. W ich skład wchodzą „Muzealne Place Zabaw”, dedykowane dzieciom w wieku 6-12 lat oraz „Rodzinne Niedziele” skierowane do rodzin z dziećmi w wieku 6-12 lat.

Przez najbliższe półrocze uczestnicy zajęć będą odkrywać kulisy pracy żołnierzy. Między innymi poznają różne rodzaje wyposażenia, zapoznają się ze ścieżką kariery wojskowej, czy też wcielą się w rolę medyka. Zadania przed którymi staną dzieci, nawiązywać będą do wartości ważnych również w życiu codziennym, takich jak odpowiedzialność czy zaufanie. Podczas spotkań na uczestników będą czekać ćwiczenia wymagające spostrzegawczości, współpracy i kreatywności.

Początek każdych zajęć o godz. 11.00. Czas trwania „Muzealnych Placów Zabaw” to 60 minut a „Rodzinnych Niedziel” 90 minut. Liczba miejsc jest ograniczona, zgłoszenia przyjmujemy w kasie Muzeum (ul. J. Kilińskiego 7, Białystok, wtorek – niedziela, godz. 9.30 – 17.00) oraz telefonicznie (85 741 64 49), decydować będzie kolejność zapisów. Cena biletu wynosi 5 zł od osoby.

Tematy i terminy spotkań:

„Wojskowy regulamin” (16 lutego)

Pierwsze zajęcia cyklu poświęcone będą ogólnym zasadom panującym w wojsku oraz jego strukturze. Uczestnicy zajęć odszukają na ekspozycjach orły i inne symbole wojskowe, odkryją znaczenie barw oraz wykonają własną oznakę rozpoznawczą.

„Żołnierzem być” (29 lutego)

Dzieci w trakcie zajęć zwiedzą ekspozycję, na których szczególną uwagę zwrócą na podział zadań, jakie wykonują żołnierze w wojsku – zobaczą kawalerzystę, łącznika czy zwiadowcę. Na zakończenie zajęć zamienimy salę edukacyjną w wojskowy poligon.

„Prezentuj broń” (14 marca)

Zaczynając od miecza i szabli, przez broń czarnoprochowa dochodząc do współczesnej broni palnej. Oto plan według którego uczestnicy prześledzą historię oręża. Zwieńczeniem zajęć będzie wspólny projekt machiny obronnej.

„Umundurowani” (29 marca)

Tym razem to dzieci oprowadzą swoich rodziców po ekspozycjach zgodnie z wcześniej otrzymanymi wskazówkami. Będą zwracać uwagę na umundurowanie i ekwipunek poszczególnych żołnierzy. Zajęcia podsumujemy indywidualną sesją zdjęciową w replikach mundurów z różnych epok.

„Diamentowy awans” (4 kwietnia)

Żołnierze, dzięki wzorowej służbie i oddaniu, otrzymują kolejne stopnie wojskowe. Dzieci podczas zajęć przyjrzą się bliżej wojskowej hierarchii oraz same otrzymają coraz to wyższe stopnie podczas interaktywnej gry muzealnej.

„Każdy pomóc może” (26 kwietnia)

Jedną z kluczowych umiejętności żołnierzy jest współpraca. Uczestnicy zajęć przekonają się o tym, kiedy postawimy przed nimi nie lada wyzwania. Porozmawiamy również o niezwykłej roli medyków w wojsku, a na zakończenie dzieci spróbują opatrzeć swoich opiekunów.

„Samochody, czołgi, samoloty” (16 maja)

Na uczestników zajęć czeka niesamowity pokaz filmowy. Na tej podstawie dzieci poznają historię pojazdów wojskowych.  Zakończymy inscenizacją bitwy powietrznej odegraną własnoręcznie zrobionymi samolotami.

„Żołnierska nuta” (2 maja)

Dzięki wykwalifikowanej instruktorce w salach muzealnych będą rozbrzmiewały patriotyczne melodie. Uczestnicy pod jej czujnym okiem zamienią się choć na chwilę w chór wojskowy.

„Wygrana i przegrana” (20 czerwca)

Każda wojna wiąże się z triumfami i porażkami. Uczestnicy wspólnie zastanowią się jak przegraną można przekłuć w wygraną. W części plastycznej dzieci wykonają własne pomniki zwycięskich żołnierzy z gliny.

„Czas pokoju” (7 czerwca)

Żołnierze w czasie pokoju nie odpoczywają! W takim razie czym się zajmują? Uprawiają sporty, ćwiczą strzelectwo, są w ciągłej gotowości. W trakcie zajęć uczestnicy stworzą własny program telewizyjny, w którym opowiedzą o żołnierzach w czasie pokoju oraz własną definicję słowa „pokój”.

Koordynator:

Ewelina Sarosiek

Specjalista ds. edukacji

esarosiek@mwb.com.pl